Hej

Det var ett tag sen. Jag har varit i Turkiet i en vecka på familjesemester och sen har det varit fullt upp på jobb. Sen är det mycket som händer runt omkring mig som har tagit mycket tid och energi.
 
Sen har jag funderat på bloggen. Varför bloggar jag? Jag gör det mest för min egen skull. Jag är en sån person som behöver att bollplank och det är inte alltid att man kan bolla med någon och då är ju bloggen ett bra sätt att få skriva eller prata av sig. Sedan kan jag tycka att det är kul för mina nära och kära att få följa med mig i min vardag och tankar även om de inte träffar mig så ofta. Sen kan det även vara skönt att lämna alla problem och bara skriva om det roliga som händer och lyfta fram det i bloggen.
Har haft denhär bloggen så länge och det kan ju vara kul att gå tillbaka och kolla vad som var aktuellt just då i sitt liv. Men har funderat att börja om på nytt. Är ju inte direkt samma person som jag var när jag startade bloggen, men sen samtidigt har jag ju den bara för min egen skull så varför ändra. 
 
En annan fundering jag här gällande bloggen är träning och kost. De två sakerna är det jag är mest intresserad av just nu och jag vill kunna dela med mig av det, men det känns inte som om mitt intresse och denna vardagsblogg passar ihopa så jag startar i så fall en intresseblogg och en vanlig blogg. Men samtidigt så är ju träningen vem jag är men jag vet att mina vänner som har läst min blogg som tycker att jag snackar om träning och mat hela tiden, fast då kan ju de avstå från att läsa. Nä jag vet inte, jag får se hur jag gör!
 
Ja lite morgonfunderingar från min sida. Har inte sovit inatt. Hade svårt att somna och mardrömmar och tyckte att jag la och rullade runt i min stora säng i flera timmar men när jag vaknade var klockan vara 2.30. Tyckte jag hörde en massa konstiga ljud så jag stannade uppe helt enkelt. Det är det negativa med att bo själv i en stor lägenhet 10 mil från sin familj och vänner.
Men tror det har med att göra att jag tränade nog lite för hårt igår. Sprang först 10 km på morgonen vilket jag inte gjort på ett halvår och var helt slut efteråt, men hade bokat ett bodycombat pass på kvällen och jag ÄLSKAR ju bodycombat så det kunde jag bara inte avboka! Men i slutet av passet kände jag att mina luftrör började krampa och då la klev jag åt sidan, men då var passet nästan slut. Jag tyckte ändå att jag åt och drack en massa under dagen, men såg på min pulsklocka att jag hade förbränt 1800 kalorier, vilket är nästan vad man ska äta per dag!
 
Idag blir det i alla fall jobb, ska jobba nu i tre dagar för att sedan vara ledig på söndag då jag ska ner till Skanör och hinna träffa Louise, gå på en visning på ett litet radhus jag och Tonnie har hittat precis vid havet i Falsterbo och sedan ska jag även på min kusins födelsedagskalas.
 
Nä nu blev jag sugen på lite frukost!
Men först kommer lite bilder från Turkiet!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ingridlinnea

Va den du själv hade velat vara bästa kompis med!

RSS 2.0