Förhållanden

Innan jag blev tillsammans med min kille tänkte jag att de tjejena som hade en kille hade inget att klaga på. Blev bara irriterad när de klagade på en massa småsaker och jag tänkte "vad klagar du för? Du har ju en kille i alla fall". Jag kunde tycka att vissa tjejer var hur töntiga som helst, men endå såg jag upp till dom. Jag trodde livet var så lätt för dom, för som sagt så tror jag att om man bara har kärlek, kan man komma hur långt man vill i livet.
Men riktigt så är det inte, bara för att man har ett förhållande är livet inte lyckligare eller lättare. Detta säger jag till alla där ute som en gång var jag. Som vill ha ett förhållande bara för att ha någon. Men denna någon är en person, en människa. Hon/han kommer ha dåliga dagar (men också bra!), kommer ha helt andra åsikter än dig själv, kommer säga/göra saker som kommer såra dig, kommer få dig att behöva mötas på mitten när det gäller beslut som måste tas, du kan inte prata med vem du vill längre (glöm alla gamla ragg, speciellt dina ex), din vecka är inte din egen längre, utan det är bådas.
Skriver inte detta för att verka negativ eller så, men man kan inte bilda sig en uppfattning hur ett förhållande kan vara genom att bara kolla/läsa romantiska filmer/böcker. Där visas nästan allt det positiva i ett förhållande och om det skulle bli negativt så slutar det oftast bra igen. Men det är ju detta folk vill se på film!
Jag vill bara ge rätt bild av hur ett förhållandets negativa sidor också ser ut. Jag anser nämligen att innan man går in på ett projekt måste man veta de positiva sidorna samt de negativa så man inte bara en dag blir chockad när man märker att allt är inte glassit varje dag.
Ett bra förhållande får man kämpa för, svälja tårarna och gå vidare till nästa dag som förmodligen blir bättre. Det är det jag tror tipset för att långt förhållande ser ut. Att man helt enkelt inser att det inte är toppen varje dag, att man i längden vet man att man mår bäst att vara med varandra. Att det är okej att känna att man vill döda personen ena dagen, medans nästa ligga i hans famn och säga att man älskar honom.
Oftas väger också de bra studerna upp med de bra och att de jämnar ut sig. Just nu ligger jag och gråter, för just nu är det inte bra, men jag håller ut och sväljer gråten för jag vet att imorgon kan bli en bättre dag.
Godnatt <3


Kommentarer
Anonym

om det är såhär du uppfattar ett förhållande borde du byta partner.

2012-04-10 @ 15:34:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ingridlinnea

Va den du själv hade velat vara bästa kompis med!

RSS 2.0