Kärlek

Kärlek är en sak för sig. Samma sak som när man mister någon. Det är en känsla som de flesta går igenom, men man kan inte sätta ord på det, känslorna är för starka för att beskrivas. Nä gud nä, varför drog jag upp detta, jag känner att detta ämnet är för stort för att vara denna tiden på dygnet.
Kärlek är mycket. En hel skola hade kunnat skriva en hel uppsatts om kärlek och jag lovar att ingen hade skrivit likadant. Kärlek är en känsla som kan relateras på många sätt! Till djur, människor, ting och man kan till med ha kärlek till saker att göra.
För mig är hela livet kärlek. Vi hade inte funnits här på jorden om inte kärlek hade funnits och ingenting i världen hade funkat om inte kärlek hade funnits! Om inte det hade funnits människor som hade haft kärlek för räddningstjänster så hade vi inte haft någon som hade kunnat rädda oss. Samma med kockar, latbruksmän, lärare, lastbilsförare och simlärare! Och om inte kärlek hade funnits hade inte heller dessa arbeten behövts eftersom vi människor inte heller hade funnits.
Ja jag sa ju att detta var för sent för mig, att jag bara kan ta detta ämnet djupare och djupare. Men detta ämnen ligger bara mig så varmt om hjärtat. Jag lever för kärlek! Den jag har fått, den jag har nu och den jag kommer få i framtiden.
Jag kräver mycket kärlek, jag är bara sån. Jag mår bäst av när allt är bra och när folk gillar mig och jag slipper att vara ovän med någon! Det är det värsta jag vet! Jag vill vara vän med alla, men det har jag fått höra många gånger av personer i min närhet. "Linnéa, du kan inte vara vän med alla!".
Okej, det kan jag köpa, men att ha ovänner? Vänner som du bråkar med eller personer du egentligen kan vara vän med, men som det inte passar sig att vara vän med.
Helt onödigt!
När jag tänker på hur min framtid kommer se ut har jag ingen aning hur den kommer vara. Men jag är inte rädd för det, för att jag vet att bara det finns kärlek omkring mig kommer allt bli bra.
Jag vill ha barn och de kommer få ta del av min kärlek till dom så det bara ryker om det! De ska bli så älskade att de kommer ha en skyddande bubbla omkring dom så inget ont kan komma åt dom!
Min man, ja han kommer få en stor dos av min kärlek med! Jag menar det är han som kommer vara min andra halva, han kan bara inte undgå min kärlek. Han kommer ge mig kärlek, om han bara finns där, ger mig en kram varje dag, en puss på pannan, är ett bollplank för mina tankar och ideér kommer han bada i kärlek från mig.
Men även om jag har mycket kärlek som jag vill ge är det inte alla som får ta del av den. Speciellt när det gäller nya relationer med människor, jag släpper inte in vem som helst. Men när jag väl gör det, då får de loooove.
Till min framtida bebis!
På mina framtida barns rum
Till min framtida man
Bild jag tagit i Italien i somras
Kärlek till er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ingridlinnea

Va den du själv hade velat vara bästa kompis med!

RSS 2.0