Sjung om sommarlovets lediga dar!

Heeej!
Nu är jag ledig igen! Eller ja kom hem i söndags kväll, men sen dess har dagarna bara rullat iväg! Igår var jag på kiviks marknad vilket var jättekul, men det var så mycket folk! Hade en stickad tröja på mig  och jag fastnade verkligen i allt! Till och med personer så jag bara "ursäkta jag tror jag har fastnat i din tröja" och försökte jag dra loss trådarna... Så pinsamt! Jag brukar inte ens gilla att gå på Malmöfestivalen pga allt folk och detta var ungefär samma känsla!
Men som sagt för övrigt var det kul, åkte en sjukt ball karusell, köpte brända mandlar, slösade typ 100 spänn på sån krok sak för att ta upp nallar och andra sånna lotter och lyckohjulet.När jag kom hem satte sig jag och killen och började spela monopol tills några timmar efter jag inte orkade mer (inte för att jag höll på att förlora, snarare tvärt om).
Just nu ligger jag och väntar att killen ska vakna... Vi la oss vi 22 eftersom jag alltid lägger mig vid den tiden på jobbet och såklart vaknar jag vid 8.30 då jag även brukar stiga upp. 
Jobbet har sina fördelar när det gäller alla rutiner!
  • Jag är ute varje dag och typ hela dagen
  • Jag har fasta tider jag sover 22-8.30, dvs att jag sover typ 10 timmar
  • Jag äter på fasta tider, frukost 8.30, lunch 11.30 och middag 17.30
  • Jag jobbar samma tider varje dag mellan 9-18
  • Jag gör ungefär samma uppgifter samma dag dvs att jag är trygg i det jag gör
Förutom alla rutiner så är ju naturen helt fantastisk! Jag badar och simmar nästan varje dag (denna sommarens väder har ju inte varit perfekt om man säger så...). Byn är ganska stor så man går säkert flera kilometer när man ska till sjön, tillbaka till sitt rum, till maten, till någon annan aktivitet och så vidare. Sen nu har blåbären velat titta fram också! Och jag lovar, det finns blåbärsris överallt!!!!
Åhh nästan att man börjar längta tillbaka! Fast nä, har några dagar till då jag är ledig! Idag har jag 3 saker inplanerade.
  1. Umgås sista dagen på min kille
  2. Träna
  3. Gå på bio med min lillebror! Ice age 4!!
Nä nu måste jag få liv i varelsen här brevid!
Seee yaaa!
Detta var exakt ett år sedan då jag och Tonnie hade varit ifrån varandra för första gången i 2 veckor. Han hade åkt båt från Holland medans jag var i Italien dvs nästan ingen kontakt med varandra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ingridlinnea

Va den du själv hade velat vara bästa kompis med!

RSS 2.0