Stampar på samma plats

Wazzuuuup? Man vaknar upp till en regning, grå och tråkig måndag. Man loggar in på facebook och alla räknar ner till ens student och det slutar med att jag ligger i sängen och gråter. Detta kunde också vara den lyckligaste dagen i mitt liv, men istället blir det nästan den värsta. Tänk att jag hade kunnat ha vilka valmöjligheter som helst! Hade kunnat rest, flyttat till Stockholm och pluggat eller bara jobbat någonstans. Visst har jag en underbar klass just nu, skulle aldrig velat byta ut dom men just nu känns det som att jag blir dragen tillbaka i livet. Att alla mina kompisar kan uppleva saker och gå vidare i livet medans jag står och stampar på en plats.
Fast även om jag gör det så ligger jag ändå ganska bra till. Jag menar jag har jobbat sen jag var 14 och i i sommar ska jag ha världens bästa sommarjobb, sen vet jag exakt vad jag vill bli i framtiden, så jag behöver inte vara rädd att jag gå runt och velar hela livet. Har har bra betyg som jag kan komma långt med och jag har en stor vilja att vilja lära mig saker i livet. Men jag vill leva livet NU, inte om 1 år!
Jaja. Börjar skolan vid halv 1. Känns så onödligt eftersom jag har fått betyg i nästan alla ämnen och ändå måste man pallra sig dit.
Nu ska jag kolla lite på Pretty little liars 2. Gossip Girl tog slut och väntar till nästa säsong kommer på dvd!
Nu ska jag göra lite kesomackor och krypa ner i sängen igen.
Bye!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ingridlinnea

Va den du själv hade velat vara bästa kompis med!

RSS 2.0