Mitt framtida yrke, Polis

God morgon
Igår efter skolan chillade jag lite och sen var jag ute och sprang. Idag har jag totalt bestämmt mig. Jag ska bli polis och jag tänker inte sluta kämpa föräns jag står där med poliskläderna. I tisdags var jag ju på ett polisinfomöte där jag blev jättetaggad, visst kommer det finnas hinder på vägen men jag är redo att möta dom. Igår när jag satt och pratade med mamma och pappa om mötet och hur jag skulle gå till väga i framtiden blev jag bara ännu mer taggad. Första hindret som kanske inte är så högt är fystesterna, man måste springa 2 km på 10 min och 15 sekunder. Hoppa över och under en 80 cm hög pinne 3 gånger, släpa en 75 kilo tung docka typ 15 meter.
Jag sökte lite på internet, bland annat youtube och kollade när folk övade på testerna och utförde dom.
Jag satte på mig löparskorna och började springa. Jag började springa ca 2 km tog det i lugn takt, bara för att se hur jag ungefär la. 13 minuter. Jag bestämmde mig att pressa mig ännu mer, startade om min räknare på min ipod och började springa igen. När jag hade sprungit 2 km till låg jag på 11 minuter. Yes! Sen körde jag intervaller hela vägen hem.
1 år och några månader har jag på mig. Men nu måste jag fokusera mig på skolan och leva i nuet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ingridlinnea

Va den du själv hade velat vara bästa kompis med!

RSS 2.0