Min bästa vän!

Att ha en bästa kompis är viktigt. Antingen är det din hund, häst eller kanin. Det kan även vara någon i din släkt som din syster/bror, morfar eller pappa. Sen kan du ju också vara bästa vän med en kompis du har träffat. Eller som jag, min bästa vän är min kille. Men är något alternativ bättre än något ännat? Vem säger att din hund är en bättre bästa vän än din pojkvän/flickvän? Allt handlar ju om ens behov.
Är du en person som behöver prata mycket, få feedback, så kanske din kanin inte kan hjälpa så mycket. Men om du där emot bara är en person som behöver kärlek,att ha någon i livet du kan spida din kärlek till, så kan en kanin vara perfekt.
Vad jag behöver är någon som finns där i vått och torrt, någon som kan lyssna på även de tråkigigaste och djupaste sakerna jag pratar om. Jag vill ha någon som respekterar vem jag är, hur jag ser ut, vilka mina intressen är och hur jag vill spendera min fritid.
Jag vill ha stabilitet. Jag vill veta att den personen jag öppnar mig för och delar alla mina djupaste tankar, kommer stanna hos mig, vad som än händer. Jag vill därför kunna planera en framtid tillsammans, så jag vet när min bästa kompis kommer behöva mycket stöd från mig och att min bästa kompis är beredd att stötta mig tillbaka när tiden är inne.
Allt dethär ger min pojkvän mig och därför är han min bästa vän. Självklart ger han mig en massa annat eftersom han är min pojkvän och jag älskar honom, men han är även min bästa vän.
Så kan någon då förklara för mig varför många jag känner tycker detta är fel? Som säger att man inte kan vara bästa vän med den man är tillsammans med?
Jag menar det är ju inte precis som att vi bara flyger på rosa moln hela dagarna?
Ja jag vet att klockan är 4.30 på morgonen och att sånna här funderingar aldrig kommer kluras ut förrän hjärnan har vaknat, men mina tankar har en tendens att komma på sånna där olägliga tider.
Min bästa bästis och jag.
Är bara så glad att jag hittade båda delarna i honom, för jag vet personer som har förhållande där det bara just är ett förhållande vilket jag själv aldrig hade klarat.
Så tack min bästis/pojkvän för att du finns (Hjärta).
Sen har jag självklart många vänner i mitt liv som betyder ortoligt mycket, vänner som jag gör saker med som bara vi förstår, och det är minst lika viktigt!
Detta är en bild på min andra bästa vän som jag älskar mer än något annat på jorden! Även om hon inte svarar på mina funderingar, så vet jag i alla fall att hon förstår. Puss på dig min Bianca!


Kommentarer
Den du älskar!!!

Underbart att läsa detta när man vaknar<3

2012-05-22 @ 21:48:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ingridlinnea

Va den du själv hade velat vara bästa kompis med!

RSS 2.0