Vem litar du på?

Vill bara påminna om att man måste vara säker vem man kan lita på i sin närhet. Försök ha vänner du kan lite till 100% på för en dag så kommer det en sittuation då du prövas, vem ska du lita på? Kan man lita till 100% på ens kille? Ens bästa kompis? Kanske du litar på fel person och ens förhållande eller vänskap förstörs på grund av att man lita på fel person.
Samtidigt tycker jag att det är okej att göra fel ibland, ibland lita på fel person för att sedan inse att det var fel och aldrig göra om det felet igen. Det är så livet funkar, speciellt som tonåring! Man prövar saker, man tar fel vägar. Men det är väl ändå ganska smart? För hur ska vi kunna veta de bra vägarna när vi inte har gått på de dåliga?
Eller tänk så gör man inga fel i tonåren och blir istället en vilsen 40 åring, och det är lite mindra accepterat i samhället.
Självklart kan även 40 åringar få vara vilsna, men felen kanske ger lite större konsekvenser. Man kan inte bara sluta på jobb, flytta ut, dejta varenda kille eller tjej. Som ung kan man göra det utan att man står utan boende och mat och skild.
Jaja nu tackar jag för min filosofiska stund och drar mig nu tillbaka innan detta spårar ut totalt!
Dra inte heller täcket över huvudet och låsas som inga problem existerar, för då blir det oftast bara värre


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ingridlinnea

Va den du själv hade velat vara bästa kompis med!

RSS 2.0