Tankar just nu

Mitt hjärta känns tungt. Som om det måste kämpa för varje slag. Men det är inga problem med det, jag kan lätt kämpa! Men frågan är hur länge? Inte för att det är tiden som är viktigast utan resultatet. Men hur starkt är egentligen mitt hjärta och då undrar jag också,hur starkt är ditt?
En annan fundering. Vi lever bara en gång, det är mycket som ska prövas, men vad är okej och inte okej? Är det okej att pröva droger t.ex bara för att, bara för att ha gjort det. Bara för att veta att man inte vill göra det igen? Vad för liv vill jag leva? Vilka ska man fokusera på och vilka ska man inte lägga energi och tid på?
Och med förhållande och kärlek? Tror jag på evig kärlek? Ja det gör jag och jag förstår att kärleken och förhållandet inte kommer se likadant ut hela livet. Men jag är redo för det, jag förstår det?
Jag förstår mycket, kanske för mycket. Jag tänker mycket, kanske för mycket?
Ska jag sluta lyssna på hjärnan och mer på hjärtat. Men om jag gör det kommer jag bli galen!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ingridlinnea

Va den du själv hade velat vara bästa kompis med!

RSS 2.0