Omständigheter när det är läggdags

Klockan går. Bestämmer mig för att lägga mig. Ska jag lyssna på radio? Sätter på Karlavagnen men lyssnar för mycket, kommer aldrig somna då. Stänger av och lägger mig längst in till väggen i min 1.40 breda säng. Nä Gud vad kallt där va. Lägger mig längst ut igen. Lägger mig på sidan, på magen och till sist på ryggen och kollar upp i taket. Gud vad tyst det är. Eftersom jag har feber känner jag hur mitt hjärta slår ovanligt fort och hårt. Kan inte andas genom näsan, men inte heller genom munnen, halsen strejkar då. Samtidigt vet jag att mina läppar kommer bli torra och spruckna om jag inte andas genom näsan.
Aja, skit samma tänker jag och lägger mig till sidan igen. Jag blundar och märker hur ett jobbigt vitt ljus blinkar, det är min dator som är i viloläge... Lägger mig på rygg igen, känner hur tankarna börjat segla iväg.
Nej, sluta tänk så himla mycket. Skit i vad som händer i framtiden, skit i morgondagen, du ska sova nu!!
Vänder mig tillbaka och drar upp täcket för att inte störas av det blinkande ljuset.
Nej, glömde rulla ner rullgardinen!
Aja, ingen sol kommer ändå skina in på mig...
Tankarna flyger iväg igen. Tänker på alla människor jag har i mitt liv.
Kanske jag somnar om jag lyssnar på Zlatans ljudbok? Jag sätter på första kapitlet men stänger av direkt. Kan ju lika bra lyssna på radion ändå. Nu får det bli så!
Godnatt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ingridlinnea

Va den du själv hade velat vara bästa kompis med!

RSS 2.0