Igår

Jag vaknade hos tonnie, han hade redan stuckit vid 6 och jag satte klockan på 8. Sen stack jag till skolan även om jag var ledig eftersom jag är ambassadör och rektorn behövde hjälp att skriva adresser till blivande elever så hjälpte jag till. Typ 500 adresser skulle skrivas och jag skrev i typ 2 timmar och skrev minst 150! Fick helt kramp i handen. Sen hade jag inte ätit frukost heller eftersom jag tänkte äta lunch i stan i stället.
Jag köpte i alla fall lite scones på malmö c och tänkte att jag lika bra kunde äta när jag kom hem.
När jag väl kom hem så tänkte jag att jag skulle springa, men jag hade inte ätit och skulle jag äta precis innan så skulle jag bara få ont i magen. Men jag kände att jag hade energi så jag tänkte att jag kunde springa ändå. Så jag sprang ut och det är hemskt väder! Det blåste som in i, det regnade och sen var det bara 2 grader. Men jag hade hög musik i öronen så jag klarade det. Sen började jag få ont i magen, riktigt ont. Vad tänkte jag egentligen? Att först inte äta på halva dagen och sen springa 1 mil? Nä, där sa kroppen till. Så argt börjar jag gå tillbaka, hade sprungit drygt 4 km. Men sedan började tankarna flöda och jag bestämde mig för att ta en omväg hem. Jag tänkte på vad jag skulle säga om jag kom på en polisintervju och varför jag vill bli polis osv. När jag är några 100 meter hemifrån så kommer det plötsligt en polisbil bakom och jag bara nä, vad är chansen lixom? Det är ALDRIG polisbilar i Skanör och nu är det en bakom mig, precis när jag tänker på hur mycket jag vill jobba som det. Vaddå ödet lixom?? Så jag blir så glad och ler roligt stort och fånigt och så ser jag att polisen kollar på mig så jag nickar till honom och han nickar tillbaka. Sen går jag på moln den sista biten.
På eftermiddagen snackade jag med min chef och sen jobbade jag sen jag jag helt slut! I både huvet och i kroppen!
Här är föresten mina nya löparskor och några andra bilder från veckan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ingridlinnea

Va den du själv hade velat vara bästa kompis med!

RSS 2.0