Förhållande

Hade ett samtal med en klasskompis härom dan som jag kom och tänka på som handlar om förhållande. Hur man får dom att hålla osv. Vad är ett bra förhållande vs dåligt osv. Hon frågade hur jag har kunnat vara tillsammans med min kille i nästan 2 år och att jag planerar att det ska bli många fler år. Saken är att jag inte har tänkt på det så mycket. När jag blev tillsammans med Tonnie så bara jag flöt med. Jag hade inställningen att jag skulle vara tsm med han hela livet, vilket kanske låter helt sjukt men jag tror att det är viktigt att man visar vem man är från början och jo visst alla ens sidor visas ju inte på en gång, det kommer ju med tiden. Vilket både kan vara positivt och negativt. Positivt eftersom det blir mer spännande att se nya sidor som man inte tänkt på och negativt eftersom det kan finnas dolda negativa sidor också.

I alla fall om jag skulle göra en "lista" vad jag tror krävs i ett förhållande är det för det första att man gillar varandra. Det är väl ganska självklart.

Jag tror också att det är mycket viktigt att man har roligt tillsammans. Och då menar jag inte att man ska gå på bio vare vecka eller så. Utan att man kan skratta MED varandra. Våga göra galna saker. För om man har roligt och här kommer det viktiga, då tror jag också att man klarar det jobbiga i ett förhållande. För det kommer finnas jobbiga perioder och det är då man ska komma ihåg de där stunderna man har skrattat tillsammans och så tror jag att allt blir lättare.
Något annat viktigt är att respektera varandra. Bara för att man är tillsammans så sitter man inte ihop! Respektera den andras intresse osv och inte ta illa upp om hon/han säger att den vill ha en stund för sig själv. Om man inte gör det tror jag att man känner sig kvävd och då blir det jobbigt.

Nått annat riktigt viktigt är att aldrig ta den andra för givet! Visst personen älskar dig och skulle göra allt för att göra dig glad men när du tar den för givet försvinner det roliga i förhållandet. Exempel " åh varför köper du aldrig blommor till mig?" Hur kul blir det då för hen att köpa blommor när det blir ett måste?

Jag ser inte heller Tonnie som bara min pojkvän. Han är min bästa vän, min andra halva som ibland vet vad som är bäst för mig än jag själv vet. Som sagt förhållande är olika men jag vill inte bara ha det där gulliga "gå på bio varje vecka och få rosor varje månad- förhållande".

Nu menar jag inte att skrämma någon och allt detta är inte något jag går runt och tänker på men man lär sig! Prata med varandra, det är också superviktigt!

Man måste matcha på många olika sätt och ibland räcker tyvärr inte bara kärleken. Men jag är då oerhört tacksam att jag har hittat en kille som jag passar ihop med och jag hoppas verkligen att det håller för alltid!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ingridlinnea

Va den du själv hade velat vara bästa kompis med!

RSS 2.0